Wednesday, April 29, 2009

# Hati,tak dapat berbohong

Cinta,
ya,C.I.N.T A.
Tak kiralah cinta kepada sesiapa pun.

Ya,betul,cinta sesama manusia,
Tapi,bersabarlah wahai hati,
Kau takkan miliki cinta insan andai cintaNya kau abaikan,
Berehatlah wahai hati,
Berehat daripada memikirkan tentang perasaan itu,
Ya,perasaan CINTA.

Hati,sudahlah,tenangkanlah dirimu,
Sudahlah sekali kau mencemari dirimu dengan melebihkan cinta manusia,
Apa semua ni???
Hmm,

Hatiku,
kau patutnfikirkan Siapa yang sebenarnya memilikimu,
Usah senang senang je nak memberikanya kepada amnusia,
Dan usah senang senang hendak meminta hati seorang insan lain,
Sedangkan hatimu sendiri dimiliki tuhanmu,
Hati,berhentilah mengharapkan cinta manusia,
Ya benar,
tiada manusia yang mampu hidup sendiri,
Tapi pesanku padamu wahai hati,
Bersabarlah,
Janganlah kau memikirkannya lagi,
Masanya belum tiba,
Persiapkanlah dirimu untuk menghadaapiNya dahulu,
Biarlah perasaan cinta kepada manusia berlalu begitu,
Kerana pabila hilang cinta manusia,
Banyak gantinya,
Tapi,nehi,kabhi nehi,
Tidak akan pernah berganti pabila kau kehilangan cinta ALLAH wahai hatiku sayang,
Ingatlah wahai hati,
Akal berpesan kepadamu,
Dan aku berharap kepadamu semoga kau tidak senang2 jatuhkan martabat hatimu,
Demi seorang yang belum pasti kau miliki....


Berjanjilah wahai hati,
Hanya ALLAH yg satu memiliki hatimu....

HATI...............

(aL-karomeo)

2 comments:

mus said...

ak tau,,msti da msg yg trsurat yg hg ingin sampaikan..

but..

ermm..sush lah nk ckp..

Allah tidak memberatkan hambanya dgn sesuatu yg tidak snggup dipikul..

mgkn dgn segala ujian yg hg hadapi ni memg Allah mahu duga hg kerana sememangnya hg sggup hadapi ujian drpdNya..

al_karomeo said...

ya,la yukallifullahu nafsan illa wus a'ha.,.
ang pon taw crita aku kan..,.
so,keep it as a secret kayh??