Friday, December 11, 2009

Kenapa Harus Terjadi...

sahabat,
seprti satu patah perkataan sahaja,
yang tak pernah selalu orang menghargainya,
dengan sahabta kita berkongsi semuanya,
tak kira lah jantina nya itu,

ketika sedih,ada bersama,
tapi ketika gembira,
hilang entah ke mana,
terutama pabila sahabanya mula jamengenali cinta pada orang lain,

sahabat itu,
ditinggalkan,
ya,mungkin akan dicari kembali ketika sedih,

antara cinta dan sahabat,
kenapa,sebelum ini,semuanya diadukan kepada aku,
tentang sedihmu,
tentang bimbangmu untuk menjaga dia,
tentang tentang yang tak pernah aku jauhkan diri aku daripadamu,
ketika kau menghadapi masalah itu,
aku lah yang ada,
bukan dia yang kau simpan dalam hati itu,
taapi kesudahan,
dalam sedih ,kau kembali pada aku,mencari jawapan untuk segala permasalahan,

aku,aku bukan sesiapa,
tapi aku punyai hati,
hargai sahabat mu,

dan,sahabat,
ketika kau kehilangan cinta ,aku ada,
tapi ketika cinta mula aku rasakan,
kau pulang pada dia,
padahal,kau mencurahkan masalah padaku,
tapi,kegembiraan,kau rasai hanya dengan dirimu seorang,
mungkin ada juga yang mengatakan " banyak yang memberi dengan mengharapkan pembalasan",
tapi tidak,apa kau ingat aku bersamamu untuk apa?

kenapa,tak menjagai hati sahabatmu sendiri,
kenapa,kau pentingkan dirimu sendiri?
pernah kau ingat tak,saat dia menimbulkan msalah padamu,
siapa yang ada?
siapa? siapa?
tak ada sesiapa,cuma aku!
cuma AKU !
AKU sorang!

2 comments:

Unknown said...

marilah singgah di blog saya.

daiaziz said...

sahabat?
klise la..hihi=p