Sunday, November 14, 2010

aku cinta kamu bakal isteriku ! walau aku tak tahu kau siapa.. (n_n)

dalam erti kata, seorang lelaki tak mendambakan isterinya seorang yang

kaya raya agar dia dapat merasai nikmat kekayaan isteri,
tapi bagi wanita,
kekayaan itu perlu,
demi masa depan dia,betul,memang untuk masa depan,tapi,jika suamimu

mendengar punca kau berkahwin dengannya hanya kerana kekayaannya

dan bukan kerana sayang dan cintanya,
tentu suamimu sedih dan bermuram durja,
aku pun,kalau dengar camtu,sedih diot.
Looser ? oh tidak , yang gilakan kekayaan itu adalah looser sebenarnya,
sedangkan nabi pon benci orang macam tu,kau nak cakap aku looser

sebab tak kaya?haha..
aku pun tak impikan seorang wanita yang bekerjaya mahupun kaya untuk

jadi suri hidup aku. haisy,macam awal lagi ja untuk diperkatakan kan?

tapi biaq ar. semua orang ada perasaan . laki pon ada perasaan gak.
aku cuma perlukan seorang yang sayang aku macam mak aku sayang

aku.macam mak aku jaga aku.. biasa la,we give and take. laki protect

dan jaga pempuan, and so on isteri pulak jaga laki kan. biasa la tu .
ok contohnya,Nabi Muhammad. Baginda sanggup menjadi kuda kepad Siti

Aisyah. Bermain2 kuda la katakan. Masa yang sama, baginda pun sedang

menjalankan amanah sebagai suami dengan menjaga Siti Aisyah .

Ciri-ciri sumone yang aku perlukan dalam hidup aku, cukuplah 2.

SOLEHAH dan SEJUK HATI AKU MEMANDANG . Dah. Dah cukup. Aku tak

mintak pun dia anak dato' ka, dia doktor ka, dia engineer ka.. heeee ...

cukup r setakat dia solehah.. Sebab sabda Nabi perempuan yang solehah

adalah lebih baik daripada 1000 orang lelaki yang soleh.

Betul ! Sebab pempuan yang solehah adalah seorang yang buta, yang

pekak , bisu , tempang dan kudung.

Kerna dia buta melihat benda2 maksiat ,
kerna dia pekak mendengar bunyi2 yang haram,
bisu mengatakan sesuatu yang munafiq ,
tempang untuk pergi ke tempat2 maksiat,
dan kudung daripada membuat perkara2 yang dimurkai Allah.

cukuplah itu bagiku.
(^,^)v


3 comments:

menara said...

Bolehkah saya menghafaz Al-Quran?

srikandi cinta said...

subhanallah, jauhnya diri saya drpd gelaran "wanita solehah" tu...masih byk yg perlu diperbaiki ...

sy juga turut mengimpikan lelaki soleh,,.lelaki yg baik utk pmpn yg baik..insya-Allah :)

soffya cik bulan said...

assalamualaikum..
singgah dr blog cik epal...
suka entry ni...
teruskan menulis..dn salam kenal..:)