Tuesday, January 3, 2012

NamaMu membuatkan mataku mengalirkan permata jernih...




Hanya dengan mendengar namaMu,
Hanya dengan menuturkan namaMu,
Nama kekasihMu,
Lailaha Illallah , Muhammad Rasulullah ,
Beralunan nada syahdu ,
Melahirkan sendu,
Hati ku , Hati ku, Hati ku,
Kenapa kau banyak berdosa di masa lalu ?
Sedangkan kau tahu , dosa cuma mengundang azab menjadi bahan bakar api neraka...
hisssk.....hissskkk...hiskkk...

Ya Allah, hanya dengan kalimah "Allah",
Hati aku bergoncang ,
Tergamam , Aku sekali lagi terasa hati diseru-seru untuk bertaubat,
Ya Allah,
Kenapa aku terlalu hina?
Kenapa aku memilih dosa sedangkan aku tahu ianya hanya mengundang murkaMu?
Ya Allah,
Ampunkanlah hati ini, roh ini,
Ya Ghafuur,
Janganlah Kau turunkan bala terhadap kami seperti mana kaum yang sebelumnya,
Ya Allah ,
Sungguh azab siksaan Mu,
hissk...hissk...hissk....

Tuhanku,
Bisakah air mata ini menjadi air mata taubat yang Kau katakan mampu memadamkan api neraka ?
Layakkah aku dijauhkan dari api nerakaMu hanya kerana air mata ini?
Hanya air mata taubat ini,yang hanya berapa titis yang mengalir,
Layakkah?
Layakkah taubat aku diterima berbanding dosa yang pernah aku lakukan sengaja atau tak sengaja?
Layakkah aku... hissk..hissk..hiskkk....

Tapi Kau telah berjanji Bahwasanya taubat nasuha lah yang mampu menghapus dosa terhadapMu,
Ya Allah , Kau Maha Mulia , Kau Maha Terpuji ,
Sesungguhnya tiada Tuhan melainkan Engkau ,
Dan Nabi Muhammad itu pesuruh Mu..
Jauhkanlah aku dari azab api nerakamu....
hisssk...hisk..hiskkk....

Ya Nabi Allah,
Layakkah aku mengaku menjadi ummat mu Ya Habib Allah !
Sedangkan, seberapa lama sangat aku mengingati mu?
Sedangkan kau amat sayangkan umatmu !
Sedangkan ketika wafatmu pon ,
Mulutmu hanya menyebut 'Ummati , Ummati , Ummati"
..hissk,...hisssk...hiskkk..

...Ya Allah, ampunkan dosa hamba yang hina ini...
Aku malu ,
AKu hina..hissk..hissk...hissk...
Banyak dosa yang aku lakukan,
Ampunkanlah aku,
Solehkan lah diri aku Ya Allah,
Buanglah hijab yang menutup hatiku Ya Allah..
Aku percaya, Kau Maha Pengampun , Penyayang , Lagi Mengasihani....
....hisssk......hisssk..hisskkk...
~amiiin Ya Rabb~taqabbalminna dua' ana Ya Allah......



-jika anda suka,sila komen ya- kamsahamnida ! (n_n)v

No comments: